Hasta Luego Panamá

Posledni dva dny sve dusevni panamske ocisty jsem zustal ve meste. Prosel jsem snad uplne vsechno. Co me opravdu prekvapovalo, ze jsem byl snad jediny turista siroko daleko. Navstivil jsem mistni honoralni konzul nasi zeme, podepsal se do knihy navstev a zjistil, ze do Panamy jezdi jen asi 300 cechu rocne. Hodne jsem jezdil metrem (stoji 0,35$) ale pak, jelikoz jsem tahal krosnu, i taxikama (2-3$). Napriklad cesta pres cele mesto za 3$?! To jsem nechapal, jasnej gringo, jedinej turista siroko daleko a ten taxikar me proste nenatahne! Jasne jeden chtel 4 dalsi 3, tak jsem vzal tretiho co si rekl o dva dolary (cca. 10km jizda). Stejne jsem mu dal 3 neb jsem si vazil toho, ze me nenatahl. To ty cesky taxi svinuchove to je jina liga.

IMG_2358.JPG

IMG_2371.JPG

Stary mesto je moc krasny. Totalni kontrast oproti panelakum, ktere mimochodem byly postaveny za poslednich asi 6 let a vetsinou jsou prazdny.

Ve starym meste jsem jednou malem presel do „nebezpecne“ ctvrti. Najednou na me vola prodavacka pres celou ulici: „dont go!!!“. Vedle ni stoji policajt a smeje se od ucha k uchu. Zenska dela rukou jako ze strili. Koukam na policajta, jen se vlbe smeje a prikyvuje. Ok otacim se a jdu na metro.

Na ulici jsem siroko daleko jedinej bilej, v metru totez. Vecer jsem opet prespal u svejch kamosu z prvniho dne, byli trosku nastvany, ze jsem o nich psal na blogu (dali si to do guglu), ale v poho. Rano jsem zjistil tu nejvetsi smelinu, ktera tu je. Na letiste nejezdi socka, jen taxiky za 30 dolaru, Diwi mne ale u posledniho obeda rika, ze busem to jde, ze to zvladnu. Zvladl jsem 🙂 a stalo to 1,5$. Narozdil od nezdareneho vyletu do Colonu, coz jsem byl posleze rad, neb v pruvodci psali: „You would have to be insane to go by yourself to Colon!“ Ok. Na letisti jsem jeste napsal tip na 4sqr jak se dostat z a na letiste busem a nasledne daroval 3 rakouskejm holkam karticku na metro s nakejma prachama a karticku na dalnici 🙂

Takze jak to uzavrit? Co takovou 10 veci.

1) Panama je fakt strasne krasna, jak rikali v letadle ve videu, je to hidden treasure of central America
2) bez spanelstiny sem uz nejedu!
3) San Blas je jedno z nejkrasnejsich mist, kde jsem kdy v zivote byl
4) neplanovat veci je to nejlepsi!
5) ztratit se na svete nejde. Je kulatej, vzdycky vylezes na druhy strane
6) nejvic spanelstiny se clovek nauci s holkama, policajtama a taxikarema
7) nekdy je dobry jen tak sedet a koukat
8) panamskejmkloubouk je fakt drahej a jsem jedinej kdo ho mel! A kdyz se smota, tak uz se nenarovna
9) panamskej marketing pro turismus je jeste horsi nez ten ceskej. A to je co rict. Pockejte az dostanete pohled.
10) clovek by mel kazdy rok navstivit nejake misto kde jeste nebyl. Je jedno jestli je to ulice za barakem nebo zeme na druhy strane sveta. Cestovani, je totiz jedina investice, kterou vam nikdo nikdy nevezme.

Kdyz jsem sedel s babickou Jaruskou a povidali jsme si asi tyden pred tim nez umrela, tak mi vypravela nejake historky z ameriky a o detech a bratranci a sestrenici. A me doslo, ze zazitky jsou prece to nejcenejsi co mame. A tech zazitku ja si ted domu pasuju plnej kufr.

Koncim nak moc pateticky co? Tak ja doplnim jeste 11. Bod.

11) Lette businessem!!!! 11 hodin bych v economy fakt nevydrzel 🙂

IMG_2379.JPG

IMG_2352.JPG

IMG_2373.JPG

IMG_2335.JPG

5 thoughts on “Hasta Luego Panamá

  1. Blanche

    Super zápisky, díky za ně! Chystám se do Panamy cca za měsíc a půl (musim se tam dokodrcat z Mexika nejdřív) a chtěla jsem se zeptat na ty busy na letiště, jak se tam přesně dostanu, protože na 4sq jsem našla jen cestu z letiště do města. A kdyby se ti chtělo sdílet nějaký kontakty z Panamy, tak to by bylo taky super. Díky a čau 🙂

    To se mi líbí

Zanechat Odpověď

